Monday, December 27, 2010

Dr. Arul and Mr. Azmir SE part 1

Pengarang: Malam semakin dingin, angin sepoi-sepoi bahasa dan langit bertaburan di angkasa. Terdapatnye
sepasang manusia berada di atas padang yang luas dan dipenuhi dengan rumput-rumput kehijauan dan lembut untuk disentuh.
Mereka mula bermesra smbil berkata-kata.

Lelaki: Wahai Ieqa, cantikkan bulan yang mengambang itu?
Perempuan: Ye emir, memang cantik sekali.
Lelaki: Bulan itu ibarat dikau wahai ieqaku sayang..
Perempuan: Eh, abg ni... malulah ieqa macam ni...

Keadaan mula senyap. Nafsu mula digelori oleh sepasang manusia itu. Mereka ditemani oleh beberapa ekor syaitan yang menghasut mereka.
Mereka pun mula untuk bercumbuan. Tiba-tiba.....

Televisyen ditutup...

Azmir: Eh, x best betul la citer zaman sekarang ni. Asyik jiwang-jiwang je. Da la nama nak sama ngan aku. Geli btul akuh. Weh Arul, ko xde citer lain ke?
Arul:Ada-ada. Gambaq ehem-ehem ada la...
Azmir: Itu je la citer ko ade... Xde citer lain lagi ke?
Arul: Xdak la.
Azmir: Eh, bosan la. Ko lapa tak? Jom makan kat luar. Ko belanje.
Arul: Hybat, aku belanja. Hang la belanja.
Azmir: Jom-jom, aku belanje pizza jusco.
Arul: Ok, fine. Aku tuntut.
Azmir:Weh: Aku guro je la.
Arul: Ah x kira.. Aku tuntut gak... (sambil wat muke comel yang kejam)
Azmir: Ok, fine. Jom, cepat.. Ko drive aku g jusco sekarang...

Kemudian, berlalulah mereka ke Jusco...
Apabila sampai je di jusco. Semua orang memandang mereka yang berada di dalam kereta itu. Bunyi deruman enjin dan bunyi muzik yang kuat amat memukau semua orang yang berada disekitarnya.
Mereka bagaikan terpesona. Kemudian, datang seorang mak cik bertongkat ke arah kami dan mengetuk pintu kereta kami.

Azmir: Arul, ko tengok, kejap je peminat aku sampai. Bukak tingkap jap Arul. Aku nak bagi autograph la.
Arul: Yela-yela...

Kemudian, Arul membuka tingkap...
Dengan tidak memena-mena, makcik itu menjerit dengan perkataan yang agak memalukan diri kami berdua.

Makcik: Woi!!! Korang bole tolong slowkan radio tu tak. Momokak jo malam-malam buto ni.

Sambil memegang pen, Mr. Azmir pun menutup tingkap dan kami beredar dari situ. Patutlah aku rasa semua orang pandang kami, rupanya aku hanyalah menunggang sebuah kereta katak.
Sudahlah bukak radio Klassik Nasional kuat2... Wah, agak malu disitu ya.

Ikuti sambungan cerita ini dan bersedialah untuk cabaran.. :D

No comments:

Post a Comment